Äiti ja lapsi kävelevät käsi kädessä kalliolla metsämaisemassa.

Tietoa vierailijoille koronaviruspandemian vaikutuksista Espoossa

Terveystietoa vierailijoille

Jos vierailija kokee äkillisen hengitystieinfektion oireita kuten kuumetta, yskää ja hengenahdistusta ja/ tai hänellä on syytä epäillä altistuneensa koronavirukselle, on lääketieteellistä neuvoa syytä kysyä viipymättä.

Vierailijoita kehotetaan ottamaan ensin puhelimitse yhteyttä Päivystysapuun numeroon 116 117.

Terveystietoa espoolaisille

Espoon kaupungin sivuilta löytyy kattavasti tietoa ja ohjeita, miten toimia koronaviruspandemian aikana. Sivuilta löytyy myös tietoa pandemian vaikutuksista Espoon palveluihin.

Tapahtumat ja palvelut Espoossa (päivitetty 30.12.)

Uudellamaalla kielletään henkilömäärästä riippumatta kaikki sisätiloissa järjestettävät yleisötilaisuudet ja yleiset kokoukset kolmeksi viikoksi ajalla 28.12.2021–17.1.2022. Lisäksi alueelle on annettu tartuntalain pykälän 58 g mukainen määräys tiettyjen asiakas- ja yleisötilojen sulkemisesta. Sulkupäätös on voimassa kaksi viikkoa ajalla 28.12.2021–10.1.2022. Koronapassia ei voi ottaa käyttöön rajoitusten vaihtoehtona. Lue koko Aluehallintoviraston tiedote

Visit Espoon tapahtumakalenterista löydät ajankohtaiset tapahtumat ja menot. Suosittelemme vierailemaan aina tapahtumien omilla sivuilla ja tarkistamaan mahdolliset muutokset.

Visitespoo.fi:n tiedot palveluntarjoajien aukioloajoista eivät välttämättä ole täysin ajan tasalla. Suosittelemme vierailemaan tahojen omilla verkkosivuilla.

Matkailuneuvonta

Matkailuneuvontamme palvelee sähköisesti sekä puhelimitse. Voit olla yhteydessä puhelimitse soittamalla, tekstiviestillä tai WhatsAppin kautta. Numero +358 (0)43 824 6866 vastaa klo 10-15. Vaihtoehtoisesti yhteyttä voit ottaa sähköpostitse visit@espoo.fi tai Facebookissa sivujemme Visit Espoo kautta.

Espoon kaupungin asiointipisteet palvelevat Espoon keskuksessa, Tapiolassa, Matinkylässä, Kalajärvellä, Leppävaarassa sekä Espoonlahdessa. Asiointipisteiden ajankohtaiset aukioloajat ovat Espoon nettisivuilla.

Helsingin matkailuneuvontapisteet ovat avoinna. Sähköiset palvelukanavat ovat myös avoinna päivittäin klo 9-16.
Puhelinpalvelu: 09 3101 3300
E-mail: Helsinki.touristinfo@hel.fi
Chat: palvelu avoinna myhelsinki.fi -sivulla.

Ravintolarajoitukset 24.12.2021 alkaen

Rajoitukset ovat voimassa toistaiseksi, niitä tarkastellaan viikoittain.

Yleiset ravintolarajoitukset koko maassa

Nämä rajoitukset ovat voimassa riippumatta siitä, onko alueelle säädetty tavallista tiukempia rajoituksia ravintoloiden aukiolo- tai anniskeluajalle tai sallitulle asiakasmäärälle:

Koronapassin käyttö ravintoloissa

Koronapassina toimii EU:n koronatodistus, jonka saa Omakannasta tai tarvittaessa paperisena versiona terveydenhuollosta.

Valtioneuvosto.fi l ravintolarajoitukset

Koronapassi | STM
Koronapassi | kanta.fi
Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia koronapassista toiminnanharjoittajille | avi.fi

Liikkuminen Espoossa (päivitetty 30.12.)

Kotimaassa voi matkailla, kun noudattaa koronavirukseen liittyviä terveys- ja turvallisuusohjeita. Kaikkea matkustamista tulee välttää sairaana. Matkan aikana tulee muistaa huolehtia hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta. Kaikissa julkisissa tiloissa suositellaan käytettäväksi kasvomaskeja.

HSL edellyttää kasvomaskin käyttämistä joukkoliikenteessä kaikille 12 vuotta täyttäneille matkustajille, jos maskin käytölle ei ole terveydellistä estettä. Lisätietoa HSL:n sivuilta: https://www.hsl.fi/korona

Matkailuyritysten tulee kiinnittää erityistä huomiota siivoukseen, varautumissuunnitteluun ja henkilökunnan kouluttamiseen.

Päivittyviä uutisia